Projekt nr 00262
Project Adventure 64

Projekt edukacyjny

Opis projektu

Project Adventure 64 to nazwa gry multimedialnej jaką postanowiliśmy napisać. Zadanie to nie jest łatwe, ale my lubimy duże wyzwania. Cyberprzestrzeń to nasz świat, uwielbiamy w nim przebywać, to w nim spędzamy czas, bawimy się, odpoczywamy i poznajemy….czas zacząć również się w nim uczyć!!!Grupę projektową tworzą gamesfanatics. Postanowiliśmy sprawić przyjemność sobie i naszym kolegom i koleżankom i napisać grę, której akcja rozgrywa się w naszym budynku szkolnym. Aby sprostać wymaganiom projektowym, naszym ambicjom, możliwością i fantazjom podzieliliśmy grę na poszczególne poziomy. Każdy z poziomów będziemy bardzo szeroko opracowywać, analizować i ciekawie doświadczać. Bo gra, to tylko efekt końcowy projektowej przygody. Przed nami dużo pracy, zdobywania wiedzy merytorycznej jak i praktycznej. Niech kody, strategie i piksele będą z nami i nam sprzyjają, a złośliwość rzeczy martwych nas omija.

Cele projektu

Naszym celem jest stworzyć przyjazne środowisko multimedialne, w którym połączymy naukę z zabawą, przygodę z bezpieczeństwem i przyjemne z pożytecznym. Tworząc grę pokazujemy, że nauka może stać się przygodą, a szkoła przyjemnym miejscem, do którego chcemy chodzić również wirtualnie. Praca nad projektem umożliwia nam również zdobycie nowej wiedzy, poszerzenie już posiadanej oraz daje możliwość kreatywnego myślenia i działania. Chcemy aby nasze pomysły i działania były dla nas niezapomnianą przygodą, a innych zachęciły do twórczej nauki i pracy.Zadaniem grupy projektowej jest stworzyć grę multimedialną w oparciu o dostępne narzędzia programowe. W tym celu będzie korzystać z wszelkich programów i aplikacji, używając sprzętu multimedialnego. Nie obca stanie się jej praca na komputerze, wykorzystanie kamer, projektorów, tabletów, czy telefonów. W celu poznania technik budowania gier uczniowie będą ściśle współpracować z konsultantem do spraw programowania oraz uczestniczyć w zajęciach przeprowadzonych na Wydziale Informatyki UAM w Poznaniu.Gra ma stać się ukoronowaniem naszego projektu, ale tworzenie zadań w grze i poszczególnych poziomów, wymaga również szerokiej wiedzy merytorycznej. W tym celu, będziemy uczestniczyć w zajęciach na Wydziale Chemii UAM, poszerzymy swoją wiedzę matematyczną na Wydziale Matematyki, będziemy uczestniczyć w wykładach z historii, biologii, fizyki oraz podstaw treningu sportowego. Chcemy odwiedzać miejsca i spotykać ludzi, dzięki którym nauczymy się holistycznego podejścia do naszych zadań. Swoją wiedzą, umiejętnościami i efektami pracy chcemy dzielić się z młodszymi, pragniemy zainteresować rówieśników, jak również pokazać siebie i szkołę w szerszym kręgu społecznym. Pragniemy pokazać kreatywność, własną inwencję oraz ciekawie połączyć świat wirtualny z rzeczywistym.

Elementy unikatowe

Niewątpliwą zaletą naszego projektu jest interdyscyplinarność. Jak również to, iż jest on prowadzony wyłącznie przez uczniów, ale dla szerokiej społeczności, którą uczy, bawi i integruje. Mówi językiem młodych ludzi oraz wprowadza treści edukayjne w ich przestrzeń, w której lubią i chcą przebywać. Celem jest stworzenie gry edukacyjnej, ale zdobycie do niej wiedzy zmusza do przekraczania barjer pokoleniwych, środowiskowych, mentalnych....przekraczanie czasoprzestrzeni i powiązanie świata rzeczywistego z cyberprzestrzenią, tak więc projekt:

  1. Uczy kreatywności
  2. Pozwala doświadczać
  3. Wzmacnia i buduje poczucie wartości
  4. Pogłebia wiedzę i umiejetności
  5. Rozwija kluczowe kompetencje
  6. Uwrażliwia na potrzeby świata
  7. Uczy przedsiębiorczości
  8. Uczy samodzielności i odpowiedzialności
  9. Osadza się w przestrzeni gamingowej, pożadanej przez młodzież
  10. Bawiąc uczy

Miejsce i czas realizacji

Projekt trwa od października 2013 r. do maja 2014 r. Biorą w nim udział chętni uczniowie z klas I, II i III Gimnazjum nr 64 w Poznaniu. Ze wzgledu na swój nietypowy charakter, łamie wszelkie barjery czasoprzestrzenne i pracujemy nad nim o każdej porze dnia i nocy, jak również w różnych miejscach, w zależności od potrzeb i możliwości.

Wykorzystanie grantu

Zdobycie grantu pozwoli na zakupienie programów komputerowych do profesjonalnego tworzenia gier, umożliwi wszystkim chętnym naukę języka programistycznego, pozwoli zapobiec wykluczeniu informatycznemu w naszym środowisku oraz pomoże w rozpowszechnianiu gry zarówno na platformach jak i w świecie realnym. Dzięki temu będzięmy mogli uczyć bawiąc i rozwijąć nie tylko siebie, ale również tych, z myślą o któych tworzymy nasze dzieło.

Galeria załączników

Polecamy

Dane osobowe

Imię i nazwisko lidera:
imie nazwisko

Szkoła:
Gimnazjum Nr 64 im. Bohaterów Hymnu Narodowego, Poznań

Adres szkoły:
Os. Winiary 2, 60-665
Poznań

 

Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone