W VI edycji konkursu „Projekt z klasą” o Granty Nowej Ery
rywalizowały aż 477 projekty edukacyjne z całej Polski.


Projekt nr 00254
Wonder Box 3D

Projekt edukacyjny

Opis projektu

Celem projektu jest zbudowanie drukarki 3D oraz zredagowanie praktycznego poradnika użytkowania, ułatwiającego młodzieży innych szkół złożenie jej tanim kosztem. Niektóre elementy zaprojektowaliśmy przy pomocy specjalnego programu do projektowania 3D (3D Studio Max). Znaczną część elementów niezbędnych do budowy naszego projektu musimy zakupić, jednak dzięki naszej kreatywności i umiejętności organizacji i poszukiwania, udało się już zdobyć produkty niezbyt drogie, lecz bardzo dobrej jakości. Pozostałe części wydrukujemy oczywiście na pierwszej szkolnej drukarce 3D, składanej kiedyś przez naszych starszych kolegów.

Projekt jest ambitny, zważywszy, że popularność drukarki 3D w Polsce dopiero rośnie i nie każda firma może się pochwalić jej posiadaniem. Podjęliśmy się jej zbudowania od podstaw, ponieważ wierzymy, że nam się uda.

W projekcie uczestniczy ośmioro uczniów klasy drugiej o profilu informatycznym, każdy w grupie ma przydzieloną określoną funkcję.

Zapraszamy do obserwowania postępów naszej pracy na stronie szkoły.

Cele projektu

Głównym celem projektu jest pokazanie innym uczniom i nauczycielom różnych szkół, że zbudowanie drukarki 3D nie jest takie trudne i drogie, jak mogłoby się wydawać. Chcielibyśmy udowodnić, że dzięki wzajemnej współpracy, ciekawej wizji i wspólnym chęciom można tworzyć rzeczy użyteczne społecznie i dobrej jakości. Obecnie wykorzystanie drukarki 3D jest wszechstronne, począwszy od tworzenia modeli w dziedzinach automatyki i przemysłu, medycynie, zakończywszy na modzie. Pragniemy zachęcić młodych konstruktorów do działania w zakresie projektowania i programowania, gdyż uważamy, że tworzenie modeli w obszarze różnych przedmiotów nauczanych w szkole, pozwoli uczniom lepiej zrozumieć abstrakcyjny świat nauk ścisłych i efektywniej przygotować do studiowana na kierunkach politechnicznych. Dzięki temu projektowi każda szkoła wzbogaci się o nową drukarkę 3D, oczywiście lepszej jakości, i o kwotę ponad połowę niższą niż oferowane obecnie na rynku.

Projekt wyzwala w nas wiele pozytywnej energii. Stale poszerzamy swoją wiedzę z zakresu projektowania 3D, mechaniki precyzyjnej, elektroniki, informatyki oraz programowania. Większość prac nad drukarką wykonujemy w szkole na zajęciach pozalekcyjnych, które są wspaniałą formą spędzania wolnego czasu i uczą kreatywnego myślenia. Wiedza zdobyta na zajęciach pozwala nam wcielić w czyn to, co do tej pory żyło w sferze naszej wyobraźni.

Choć projektujemy dopiero drukarkę i drukujemy pierwsze elementy niezbędne do jej powstania, wiemy, że zdobyte na zajęciach umiejętności z zakresu projektowania elementów trójwymiarowych i znajomości świata druku 3D, zostaną zmaterializowane w postaci gotowej drukarki 3D.

Staramy się jak najbardziej rozwinąć swoje umiejętności, inspirując się amerykańskimi instruktorami, którzy stworzyli drukarki HBOT 3D i MakerBot. Dzięki wspólnej pracy poznaliśmy możliwości pracy w grupie. Każdy z nas daje od siebie coś pozytywnego i stara się pomóc innym.

Nasz projekt skierowany jest szczególnie do sympatyków nauk ścisłych, ale też osób chcących rozwijać swoją kreatywność oraz wiedzę. Obecnie na rynku pracy jest zapotrzebowanie na programistów czy informatyków, więc mamy nadzieję, że dzięki nam wiele osób wybierze studia na kierunkach informatycznych lub innych związanych z tą interesującą dziedziną nauki. 

Elementy unikatowe

W trakcie pracy nad projektem korzystamy z możliwości, jakie daje program 3D Studio Max oraz wiedza z zakresu elektromechaniki, elektroniki, mechaniki precyzyjnej oraz programowania.

Staramy się być oryginalni, więc próbujemy wykorzystywać własne pomysły, a nie tylko odwzorowywać prace innych. Chcemy, aby nasz projekt był nowoczesny i pokazywał nowatorskie rozwiązania. Pragniemy, aby nasza drukarka procowała szybko i sprawnie. Cała konstrukcja ma być stabilna, solidna i jak najmniej skomplikowana, aby mogła z niej korzystać młodzież w różnym wieku. Mamy również w planach zainstalowanie w niej panelu sterującego, aby można było drukować elementy bez pomocy komputera. Szczególną uwagę skupiliśmy na obudowie, która ze względów estetycznych i praktycznych została wykonana z drewna. Jest to, naszym zdaniem, o wiele tańsze rozwiązanie.

Miejsce i czas realizacji

Miejsce: Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Kole, woj. wielkopolskie.

Czas realizacji projektu:  rok szkolny 2015/2016.

Nasz projekt rozpoczęliśmy na początku roku szkolnego. Najwięcej zadań wykonujemy w szkole, ponieważ jest nam wtedy najłatwiej się zorganizować. Zakończenie projektu przewidujemy na koniec kwietnia 2016 roku.

 

Wykorzystanie grantu

Ewentualną nagrodę chcielibyśmy przeznaczyć na rozwój naszego projektu. Obecnie mamy zakupione niezbędne elementy, dzięki którym powstanie drukarka. Przewidywany koszt wykonania drukarki jest o ponad połowę niższy. Dodatkowe fundusze pozwoliłyby nam na możliwość eksperymentowania z innymi, jeszcze tańszymi podzespołami, co mogłoby pozwolić na projekt za jeszcze niższą cenę. Ewentualne obniżenie kosztów drukarki umożliwiłoby zakup takiego urządzenia dla większej liczby szkół. Naszą szkolną pracownię również wzbogacilibyśmy o dodatkowe, niezbędne dla kolejnych projektów, narzędzia pracy.

Nasz projekt rozpoczęliśmy na początku roku szkolnego. Najwięcej zadań wykonujemy w szkole, ponieważ jest nam wtedy najłatwiej się zorganizować. Zakończenie projektu przewidujemy na koniec kwietnia 2016 roku.

 

na było drukować elementy bez pomocy komputera. Szczególną uwagę skupiliśmy na obudowie, która ze względów estetycznych i praktycznych została wykonana z drewna. Jest to, naszym zdaniem, o wiele tańsze rozwiązanie.

 

Galeria załączników

Pobierz poradnik o projekcie edukacyjnym REBEL.TO

Dane osobowe

Imię i nazwisko lidera:
imie nazwisko

Szkoła:
Liceum Ogólnokształcące w Kole, Koło

Adres szkoły:
Blizna 37, 62-600
Koło

 

Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone