Z przykrością zawiadamiamy, że w wyniku celowych działań osoby lub osób z zewnątrz, które próbowały w nieuczciwy sposób wpłynąć na wyniki głosowania w konkursie Projekt z klasą, w dniach 9-11 grudnia nasz serwer nie wysyłał linków aktywujących na czas lub wcale. W chwili obecnej serwer pracuje już bez zarzutu, a my podjęliśmy decyzję, że głosy oddane w tym terminie, ale nie potwierdzone linkiem aktywującym, zostaną zaliczone przez administratora jako poprawnie oddane głosy i doliczone do licznika każdego projektu. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, by głosowanie mogło trwać dalej zgodnie z zasadami fair play. Jednocześnie przypominamy, że po zakończeniu głosowania, czyli po 15 grudnia, zgodnie z regulaminem konkursu nastąpi ponowna weryfikacja wszystkich oddanych głosów.

Zespół Projekt z klasą


Projekt nr 00595
Zaprogramuj swoją przyszłość

Projekt edukacyjny

Opis projektu

     Szybki rozwój elektroniki i informatyki oraz ogromny wpływ rynku wschodniego doprowadził do sytuacji, w której ceny podzespołów elektronicznych są realnie niskie w porównaniu z cenami sprzed kilku lat. Taka sytuacja dała uczniom możliwość rozwijania pasji technologicznych nawet w zaciszu swojego pokoju, nie trzeba wydawać ogromnych kwot pieniężnych aby stworzyć w pełni funkcjonalne roboty czy manipulatory.

     Chęć uczniów do zdobywania nowych wiadomości i umiejętności z zakresu robotyki, informatyki oraz automatyki stała się motorem do zorganizowania zajęć, podczas których będzie można podzielić się swoimi pomysłami z innymi osobami o tych samych pasjach, a także wprowadzić pomysły w życie. Na zajęciach uczniowie pracują wykorzystując głównie metodę projektu.

    Podczas cyklicznych spotkań uczestnicy opracowują projekty robotów, ich dokumentację i prototypy, bazując na gotowych rozwiązaniach takich jak LEGO Mindstorms oraz opracowują wałasne. Korzystają z doświadczeń innych konstruktorów robotów biorąc udział w różnych formach dyskusji odbywającej się za pośrednictwem Internetu.

     Zajęcia Szkolnego Koła Informatyki i Robotyki pozwalają spędzić wolny czas po lekcjach w atrakcyjnej formie, a przy okazji posiąść wiele umiejętności, które zaowocują w kolejnych latach nauki i w dorosłym życiu. Szkolne koło robotyki to oferta skierowana nie tylko dla uczniów naszego liceum lecz także dla młodzieży gimnazjalnej z okolicznych miejscowości.   

Cele projektu

Plan zajęć Szkolnego Koła Informatyki i Robotyki uwzględnia następujące cele:

  • rozwijanie pasji technicznych wśród młodzieży,
  • naukę obsługi dostępnego oprogramowania poprzez przygotowanie dokumentacji, programowania i symulacji,
  • wdrażanie algorytmicznego myślenia i naukę programowania,
  • całościowe traktowanie techniki (w tym przypadku dokładnie mechatroniki) jako synergiczne połączenie kilku dziedzin takich jak: fizyka, matematyka, informatyka, elektronika, itp.
  • minimalizacja zagrożeń związanych z podadnięciem przez młodzież w wszelkiego rodzaju uzależnienia poprzez organizację dla nich czasu wolnego.

Elementy unikatowe

Prowadzone zajęcia Szkolnego Koła Automatyki i Robotyki są unikalne w skali powiatu jasielskiego. Podczas tych zajęć uczniowie mają okazję wykorzystać wiedzę zdobytą na przedmiotach takich jak: matematyka, fizyka, informatyyka w sposób praktyczny. Tworząc projekty robotów uczniowie łączą zdobytą wiedzę i umiejętności w spójną całość. Dzięki takiemu podejściu rozwijają świadomość że matematyka nie jest tylko zbiorem liczb i działań, fizyka - abstrakcyjnymi elementaki jak punkt materialny, czy bryła doskonale sztywna, informatyka (programowanie) - setkami linii kodu, lecz wszystko razem stanowi o postępie ludzkości gdyż człowiek z natury jest leniwy i wiele się musi napracować by nie musiał pracować.

Miejsce i czas realizacji

Zajęcia odbywają się w Liceum Ogólnokształcącym w Kołaczycach pod kierunkiem wykwalifikowanego nauczyciela. Projekt rozpoczął się we wrześniu 2016 r. po zorganizowaniu grupy chętnych uczniów, a zakończy się w czerwcu 2017 zorganizowaną wystawą prac uczniowskuich. 

Wykorzystanie grantu

Pieniądze uzyskane dzieki grantowi pozwolą wzbogacić wyposażenie pracowni. Obecnie dysponujemy jednym zestawem klocków LEGO Mindstorms, oraz elementami zakupionymi za prywatne pieniądze. Wyposażenie to pozwala budować i programować jednego robota zbudowanego z LEGO oraz budować i programować robota kołowego opartego na platformie arduino. Na popczątek to wystarcza ale w dalszej perspektywie przydałoby się lepsze wyposażenie. Zakup elementów takich jak mechanika robotów i manipulatorów, silniki, serwa, czujniki i elektronika sprawią, że zajęcia staną się bardziej atrakcyjne oraz wzgobacą bazę naszej pracowni pozwalające na budowę bardziej zaawansowanych maszyn.

Galeria załączników

Pobierz poradnik o projekcie edukacyjnym

Dane osobowe

Imię i nazwisko lidera:
imie nazwisko

Szkoła:
Liceum Ogólnokształcące im. M. Skłodowskiej - Curie, Kołaczyce

Adres szkoły:
al. Jana Pawła II 3, 38-213
Kołaczyce

 

Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone