Projekt nr 00032
British Festival: 'We have a dream' 2015 Edition

Projekt edukacyjny

Opis projektu

Projekt British Festival jest spontanicznym pomysłem młodzieży. W styczniu 2013 r.  uczniowie poprosili mnie o pomoc w przygotowaniu imprezy promującej język i kulturę Wielkiej Brytanii. Trzonem festiwalowego Teamu zostały cztery redaktorki gazetki ściennej „English Corner”. W maju odbyła się I edycja BF. Trwała cały tydzień. Z projektu „wyszła” nam impreza ogólnoszkolna. Materiały pamiątkowe  z imprezy (dokumentacja wykonana przez młodzież) uczniowie po zakończeniu mogli pobrać ze strony: https://www.flickr.com/photos/97733905@N03/

(*Tylko dla celów poglądowych. Proszę nie przetwarzać).

W czerwcu 2014 odbyła się II edycja Festiwalu. BF Team  zaangażował w swój projekt wszystkie klasy szkoły podstawowej ( IV – VI) i gimnazjum oraz większość oddziałów nauczania początkowego. W Finale "zaśpiewało" około 500 naszych festiwalowych serduszek.

Każda edycja to nowy projekt. Przygotowania do BF odbywają się  na spotkaniach Klubu Języka Angielskiego, który prowadzę w ramach tzw. „godzin karcianych”. Elementy projektu realizuję również ze wszystkimi klasami, w których prowadzę zajęcia. Nasze pomysły na BF 2015 Edition to:

a) muzyka –  traditional, the Beatles, Rolling Stones, Queen, Elton  John,  inne; (przygotowanie nagrań, śpiewniczków indywidualnych i medialnego, który w trakcie Finału wyświetlamy na ekranie, tak aby wszyscy mogli śpiewać z nami);

b) dekoracje – do już istniejących dołożymy prawdopodobnie karykaturę Sir Eltona; tradycyjnie dla wszystkich, którzy zechcą być z nami przygotujemy identyfikatory z serduszkowym logo festiwalu (każdy je sobie pokoloruje sam);

c) prezentacje multimedialne:

-  O co chodzi w krykiecie?  (trzeba wyjaśnić tę zawiłą punktację);

-  Samochody Bonda ( brytyjskie kultowe marki samochodów);

d) konkursy:

-  turniej językowy – klasy zgłaszają 3-osobowe reprezentacje (przygotowanie pytań konkursowych: dźwiękowych, tekstowych i filmowych; historia, kultura, praktyczne dialogi itp.),

-  T-shirt z najdowcipniejszym napisem (oczywiście w j. ang.) ,

-  British i American English,

-  False Friends,

-  życie i twórczość Józefa Korzeniowskiego (Conrada);

e) zaprosimy kogoś z rodziców – niech nam opowie o swoich    marzeniach, pasji, hobby;

f) noc filmowa – maraton filmowy produkcji brytyjskich, w trakcie wiosennego biwaku;

g) inne  - na razie tak do końca nie wiemy, co jeszcze nam przyjdzie do głowy.

Efekty naszej pracy  zaprezentujemy w trakcie finałowego tygodnia Festiwalu. Wszystko tradycyjnie będzie się działo w czasie przerw śródlekcyjnych na korytarzu szkoły lub w naszej klasie j. ang. (oprócz maratonu filmowego). W ostatni dzień gramy na przerwach, a po zajęciach - Final Party, na którym śpiewamy i tańczymy nasze festiwalowe przeboje, spotykamy się i rozmawiamy z naszymi gośćmi: starszymi koleżankami i kolegami – absolwentami naszej szkoły, którzy przygotowywali wcześniejsze edycje BF. (Asia, Angie, Martyna & Daria-Bożenka, 3 Marty, Anita, 2 Klaudie, Sandra, Bogusz, Mateusz, Ania, Arek, Darek, Paweł, Agnieszka, Marianna, Fryderyk i inni. - I could steal horses with you :-)). Może odwiedzą nas też jacyś rodzice.

Cele projektu

Żeby się dobrze bawić, trzeba się czasami nieźle napracować i niekiedy przyjąć dawkę zdrowego stresu.

Realizując projekt British Festival:

  1. Doskonalimy i poszerzamy nasze umiejętności językowe: analizujemy słowa piosenek, bierzemy udział w quizach językowych, korzystamy z Wikipedii i innych źródeł w j. angielskim, itp.
  2. Poznajemy historię i kulturę Wielkiej Brytanii: szukamy informacji o miejscach, postaciach historycznych, zwyczajach, utworach muzycznych, wykonawcach itp.
  3. Doskonalimy nasze zdolności indywidualne: wokalne, taneczne, gry na instrumencie, plastyczne, manualne, obsługi komputera, inne - w zależności od potrzeb projektu, jak będzie potrzeba, to się postaramy szybko czegoś nowego nauczyć.
  4. Dowiadujemy się co oznacza:

        a) bycie odpowiedzialnym - nic w życiu nie bierze się z powietrza,

        b) partnerstwo i współdziałanie - potrafię coś budować z innymi,

        c) organizacja pracy własnej i grupy - jestem całkowicie  odpowiedzialny za swój wycinek projektu,

        d) koleżeństwo i przyjaźń - mogę liczyć na pomoc,

        e) szacunek dla wiedzy, pracy i dorobku innych ludzi - z kogo warto brać przykład,

        f) efektywna komunikacja - bez niej punkty  a) - e) nie mają racji bytu,

        g) tożsamość – wiem: skąd przychodzę, dlaczego robię to co robię i dokąd zmierzam.

 5.  Angażujemy w projekt naszych rodziców i nawiązujemy kontakt   ze środowiskiem lokalnym (i nie tylko –  w roku ubiegłym   zagrała z nami firma z Wrocławia): profesjonalny mikrofon pojemnościowy życzliwie użyczy nasz miejski ośrodek kultury, wózek do rozwożenia warzyw po sklepie, który my wykorzystujemy do wytoczenia aparatury nagłaśniającej z klasy na korytarz udostępnia nam nasz lokalny supermarket, właściciel firmy mieszczącej się naprzeciwko szkoły podaruje karton na wykonanie dekoracji; przedstawicielka wydawnictwa, z którego książek uczymy się angielskiego podrzuci drobne gadgety na nagrody w festiwalowych konkursach; Lorek (Nauczyciel Roku 2002) wesprze dobrym słowem, a tato Jarek (Master Mariner, Sir) przyjdzie i "zaczaruje" nas swoimi opowieściami wilka morskiego. (Wszystkim  Państwu serdecznie dziękujemy).

Elementy unikatowe

 

Szkoła może być miejscem, gdzie możemy być w pełni sobą, możemy realizować swoje zdolności i marzenia (nie tylko podstawę programową). Wiedza sprawia radość, ale tylko wtedy, gdy dla niej nie musimy rezygnować z siebie. Spotykamy tu (w szkole) innych ludzi, którym chcemy coś z siebie dać, ale również oczekujemy, że się od nich czegoś nowego nauczymy. Potrafimy działać z sercem i pasją. Tego samego w działaniu wymagamy od innych. Jednocześnie uczymy się twardo stąpać po ziemi – nie chcemy wirtualnej rzeczywistości fałszu i pozoru. (Gry komputerowe w tym zakresie nam wystarczą). Nie pozwolimy sobie naszych marzeń odebrać.

Formułę BF  można z powodzeniem zaadoptować do poszerzenia wiedzy o innych krajach, narodach, mniejszościach narodowych, okresach historycznych, epokach literackich itp. Aktualnie jesteśmy w trakcie przygotowań do I edycji American Festival.

 

Miejsce i czas realizacji

Marzec – czerwiec 2015. Finał: jak będziemy gotowi; planujemy termin                    8 – 12. 06.2015 r. Niektóre elementy projektu już realizu jemy.

Wykorzystanie grantu

-  zakup mikrofonu pojemnościowego,

-  zakup instrumentów perkusyjnych (tamburina, grzechotki, kołatki itp.) na potrzeby BF oraz lekcji j. ang.,

-  zakup aparatu cyfrowego dla potrzeb Festiwalu, gazetki „English Corner” oraz lekcji j. ang.,

-  zakup drukarki i tuszu (tego nam zawsze brakuje),

-  zakup innych materiałów  (farby, papier, płyt CD do archiwizacji, itp.)

-  zakup nagród (książki, słowniki ) dla zwycięzców planowanych konkursów,

-  opłata za schronisko młodzieżowe przy realizacji maratonu filmowego,

-  inne – w zależności od potrzeb projektu i uzyskanych funduszy.

Galeria załączników

Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone