Z przykrością zawiadamiamy, że w wyniku celowych działań osoby lub osób z zewnątrz, które próbowały w nieuczciwy sposób wpłynąć na wyniki głosowania w konkursie Projekt z klasą, w dniach 9-11 grudnia nasz serwer nie wysyłał linków aktywujących na czas lub wcale. W chwili obecnej serwer pracuje już bez zarzutu, a my podjęliśmy decyzję, że głosy oddane w tym terminie, ale nie potwierdzone linkiem aktywującym, zostaną zaliczone przez administratora jako poprawnie oddane głosy i doliczone do licznika każdego projektu. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, by głosowanie mogło trwać dalej zgodnie z zasadami fair play. Jednocześnie przypominamy, że po zakończeniu głosowania, czyli po 15 grudnia, zgodnie z regulaminem konkursu nastąpi ponowna weryfikacja wszystkich oddanych głosów.

Zespół Projekt z klasą


Projekt nr 00266
Unsere Hausaufgabe: "ein Blog führen"

Projekt edukacyjny

Opis projektu

Wspólnie z siedmioosobową grupą uczniów klas pierwszych technikum, którzy we wrześniu br. rozpoczęli swoją życiową przygodę z językiem niemieckim, postanowiliśmy po dwóch miesiącach wspólnej nauki znaleźć alternatywę dla standardowych prac domowych i realizować ten aspekt nauczania w formie bloga internetowego.

Głównym zadaniem blogerów jest przedstawianie realizowanych treści gramatycznych i leksykalnych swoimi słowami w formie wpisów na blogu, wzbogacanych o dodatkowe pliki, jak np. zdjęcia, filmiki, prezentacje multimedialne, linki do ciekawych informacji dotyczących zagadnień gramatycznych, leksykalnych, języko- i kulturoznawczych.

Link do bloga:

https://sites.google.com/site/dojczakiswiezaki/home

 

Cele projektu

- przetwarzanie zdobytej wiedzy z określonego programem nauczania zakresu

- umiejętność przekazywania zdobytej wiedzy w przystępny sposób

- rozbudzenie zainteresowania językiem niemieckim i krajami niemieckiego obszaru językowego

- aktywne i kreatywne poszerzanie własnej wiedzy

- propagowanie języka niemieckiego wśród młodzieży

 

*Przedstawione powyżej cele przeznaczone są zarówno dla grupy projektowej, jak również dla  internautów, szukających rzetelnych informacji i chcących porzerzyć swoją wiedzę z zakresu języka niemieckiego i krajach niemieckiego obszaru językowego.

Elementy unikatowe

- niekonwencjonalna forma sprawdzania wiedzy w praktyce (uczniowie nie odczuwają atmosfery ciągłego testowania i sprawdzania ich wiedzy), przedstawiona  wformie atrakcyjnej i aktualnej dla współczesnej młodzieży

- kluczowa rola uczniów w procesie nauczania (uczniowie samodzielnie kształtują tenże proces, nadając mu właściwy i dostosowany do własnych możliwości kształt - jest to cenna wskazówka dla nauczyciela do właściwego toru indywidualizacji procesu nauczania)

- wyrównywanie szans edukacyjnych (uczniowie uzupełniają się w swoich umiejętnościach językowo - technicznych, kształtując jednocześnie pozytywne postawy społeczne, jak pomaganie innym, efektywna współpraca, wzajemna motywacja)

Miejsce i czas realizacji

Miejsce: Zespół Szkół Technicznych im. Ziemi Dobrzyńskiej w Lipnie

Minimalny czas realizacji: Listopad 2016 - Czerwiec 2017*

* czas realizacji przewidziany docelowo na IV etap edukacyjny

Wykorzystanie grantu

W związku z tym, że kluczową rolę w nauce języka obcego odgrywa obcowanie z kulturą danego kraju, pragnęlibyśmy przeznaczyć grant na dofinansowanie wyjazdu do Berlina, podczas którego zrealizowalibyśmy m.in. następujące zagadnienia i formy pracy:

- Gra miejska "Odkrywam Berlin bez przewodnika"

- Jak nie zgubić się w Berlinie?  (pytanie o drogę)

- Co dzisiaj zjemy? (zakupy, pytanie o cenę, jedzenie)

- Czym jeździć w Berlinie? (środki lokomocji)

- Trochę historii - zwiedzanie Reichstagu

-...i wiele innych

 

* Z wyjazdu zamieszczona zostałaby foto- i videorelacja na blogu

Galeria załączników

Pobierz poradnik o projekcie edukacyjnym

Dane osobowe

Imię i nazwisko lidera:
imie nazwisko

Szkoła:
Zespół Szkół Technicznych im. Ziemi Dobrzyńskiej w Lipnie, Lipno

Adres szkoły:
Okrzei 3, 87-600
Lipno

 

Dodaj do:

Lokalizacja projektu:


Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone