Projekt nr 00610
Interaktywna edukacja

Projekt edukacyjny

Opis projektu

Projekt jest skierowany do uczniów i nauczycieli z techników informatycznych (przedmioty zawodowe), ale z efektów projektu mogą korzystać wszyscy.

W ramach projektu odbywają się cykliczne spotkania, na których zainteresowani uczniowie uczą się programowania i informatyki (w tym grafiki i multimediów internetowych) oraz publikowania swoich osiągnięć w formie blogów, stron i aplikacji internetowych.

W ubiegłym roku szkolnym stworzone zasoby uzyskały blisko milion odsłon, a w tym roku  szkolnym ilość ta już została osiągnięta. Prognozuje się, że w pierwszym semestrze przekroczy 2 miliony, do końca roku szkolnego będzie to kilka milionów lub więcej.

Popularność ta wynika z faktu, że technik informatyk jest najchętniej wybieranym zawodem w Polsce, a szkoły posiadają i wykorzystują komputery w całym procesie kształcenia.

Obecnie uczniowie technikum informatycznego uczą się trzech kwalifikacji, z których zdają egzaminy z umiejętności praktycznych i wiedzy teoretycznej z zakresu:

E.12. Montaż i eksploatacja komputerów osobistych oraz urządzeń peryferyjnych

E.13. Projektowanie lokalnych sieci komputerowych i administrowanie sieciami

E.14. Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami

Co roku przygotowuje się i przystępuje do tych egzaminów około 60 000 osób (dla porównania maturę z informatyki w ubiegłym roku szkolnym zdawało tylko 7 177 uczniów).

Cele projektu

Po każdej sesji egzaminacyjnej - opublikowanie i usystematyzowanie zadań, interaktywnych rozwiązań i/lub repetytoriów oraz pomocy naukowych w formie aplikacji przeglądarkowych do egzaminów zawodowych w zawodzie technik informatyk, maturalnych z informatyki i matematyki na ogólnodostępnych

- blogach:

- stronie internetowej - PLOTKARKA EDU:

- oraz kanale YouTube:

 Informowanie społeczności użytkowników o zmianach poprzez:

  • grupy tematyczne serwisu Facebook (linki dostępne w blogach)

 Uruchomienie w drugim semestrze blogów do nowych egzaminów z kwalifikacji

  • EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci
  • EE.09. Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych

odpowiednio:

Uruchomienie ogólnodostępnej platformy do nauki programowania z wykorzystaniem aplikacji Timble (https://thimble.mozilla.org/). Wykonanie polskiej wersji językowej i lekcji.

Opracowanie przez uczniów, biorących udział w projekcie, Portfolio potwierdzające ich  osiągnięcia.

Współpraca z naukowym, edukacyjnym i informatycznym środowiskiem lokalnym.

Współpraca ogólnopolska - inne szkoły kształcące w zawodzie technik informatyk.

Elementy unikatowe

Programowanie aplikacji edukacyjnych typu “krok po kroku”.

Opracowywanie interaktywnych materiałów edukacyjnych (rozwiązań zadań, repetytoriów i pomocy naukowych w formie aplikacji przeglądarkowych lub stron internetowych).

Stosowanie metody Portfolio.

Zastosowanie blogów w edukacji szkolnej, kształceniu i samokształceniu uczniów.

Miejsce i czas realizacji

Projekt jest i będzie realizowany w Zespole Szkół Elektrycznych w Kielcach (oprócz obozu naukowego) przez cały rok szkolny 2017/2018.

Wykorzystanie grantu

Wykupienie hostingu i domeny z przeznaczeniem na ogólnodostępną platformę do nauki programowania.

Sfinansowanie obozu naukowego AKADEMIA RAKOWSKA dla uczestników projektu.

Program obozu obejmowałby:

  • dopołudniowe zajęcia teoretyczno-praktyczne
  • wycieczki regionalne (Zamek Krzyżtopór, Pałac w Kurozwękach, Szydłów, Opatów)
  • popołudniowe zajęcia warsztatowe
  • wieczorne projekcje filmów o tematyce informatycznej (historia internetu) połączone z dyskusjami z rektorem honorowym akademii - dr hab. prof. UJK Barbarą Gierszewską (medioznawcą).

Galeria załączników

Pobierz poradnik o projekcie edukacyjnym

Dane osobowe

Imię i nazwisko lidera:
Radosław Kowaluk

Szkoła:
Zespół Szkół Elektrycznych, Kielce

Adres szkoły:
Ryszarda Kaczorowskiego 8, 25-317
Kielce

 

Dodaj do:

Lokalizacja projektu:


Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone