Projekt edukacyjny Opis projektu 1. Uczniowie będą mieli za zadanie przeprowadzić wywiad środowiskowy wśród rodziny i znajomych, w poszukiwaniu osób, które pracowały lub nadal pracują na terenie Polski lub Niemiec i używają w pracy języka niemieckiego. 2. Następnie uczniowie opracują z pomocą nauczyciela pytania wywiadu, który będą mieli za zadanie przeprowadzić. Kolejnym etapem projektu będzie przeprowadzenie wywiadu w czasie pozalekcyjnym, np. w domu. W ten sposób uczniowie zobaczą, że językiem niemieckim można posługiwać się nie tylko w szkole, ale również w domu rozmawiając, np. z wujkiem o jego pracy w Niemczech. 3. Przeprowadzone wywiady umieszczone zostaną na stronie internetowej szkoły, na Facebooku na profilu szkoły oraz na profilach uczniów biorących udział w projekcie. W ten sposób o wynikach przeprowadzonych badań rynku pracy w ramach projektu dowiedzą się inni uczniowie szkoły, rodzice, lokalne środowisko a także uczniowie innych szkół (np. znajomi uczniów). 4. Działania w ramach naszego projektu zostaną pokazane w prezentacji multimedialnej. 5. Podczas realizacji projektu wykorzystywane będą różne metody aktywizujące: burza mózgów, dyskusja, tworzenie prezentacji multimedialnych, praca z tablicą interaktywną.
Cele projektu 1. Zmotywowanie uczniów oraz odbiorców projektu do nauki języka niemieckiego, poprzez pokazanie im przyszłych możliwości zawodowych związanych z językiem niemieckim. 2. Przeprowadzenie wywiadu w języku niemieckim na temat pracy w Niemczech. 2. Poznanie osób, które znalazły pracę dzięki znajomości języka niemieckiego. 3. Wyrobienie orientacji na temat aktualnych problemów na rynku pracy (emigracja zarobkowa) 4. Rozwinięcie zakresu słownictwa dotyczącego pracy w języku niemieckim. 5. Rozwinięcie umiejętności swobodnego posługiwania się słownictwem dotyczącym pracy poprzez przeprowadzenie wywiadu.
Elementy unikatowe Elementem unikatowym jest współpraca z najbliższym środowiskiem uczniów (rodzice, dalsi członkowie rodziny, znajomi) w badaniu rynku pracy na terenie Polski i Niemiec. Kolejnym elementem unikatowym jest zamieszczenie wyników swojej pracy na portalu społecznościowym oraz stronie internetowej szkoły oraz poinformowanie o wynikach projektu wielu odbiorców. Chcemy udowodnić wielu osobom, że naprawdę warto uczyć się języka niemieckiego!!! Niewątpliwie elementem unikatowym jest również wykorzystanie umiejętności językowych w realnym życiu poza szkołą. Miejsce i czas realizacji Miejscem realizacji projektu jest Szkoła Podstawowa nr 5 w Białymstoku oraz środowisko najbliższej rodziny. Czas realizacji projektu: luty - czerwiec 2018 (drugi semestr roku szkolnego 2017/2018) Wykorzystanie grantu Grant wykorzystany zostanie na zorganizowanie w szkole Dni Kariery, której drzwi otworzyć może właśnie język niemiecki oraz przeprowadzenie Miejskiego Konkursu "Język niemiecki i moja praca w przyszłości". ![]() Dane osobowe Imię i nazwisko lidera: Szkoła: Adres szkoły: Dodaj do:
Lokalizacja projektu: |