Liczba głosów: 7

Projekt nr 00180
Inteligentny strój dla gracza

Projekt edukacyjny

Opis projektu

Strój VR 2.0 jest to strój nowoczesny oraz innowacyjny ponieważ do tego czasu można było jedynie kupić gogle VR co umożliwiało ruszanie głową oraz za pomocą kontrolerów rękoma a za pomocą naszego stroju osoba grająca będzie mogła się w 100% wczuć się w grę i przenieść się do niej. Strój będzie umożliwiał poruszanie po świecie wirtualnym oraz poruszaniem wszystkimi kończynami a zarazem całym ciałem w grze. Nasz strój będzie kompatybilny z goglami VR co w połączeniu  daje niezapomniane wrażenie z grania w grę. Nasz strój bazować będzie na płytce Arduino oraz posiadać będzi kilkanaście żyroskopów oraz czujników zgięcia zamontowanych na różnych częściach stroju oraz mały pilot który będzie umożliwiał łatwiejsze korzystanie z interfacu. Dzięki takiemu stroju będziemy mogli grać w takie gry jak Wiedźmin 3, Guitar Hero oraz wiele innych gier.

Cele projektu

Projekt ma na celu wykorzystanie wiedzy z programowania, elektroniki, fizyki i matematyki. Inteligentny strój dla gracza pozwoli na połaczenie świata realnego z wirtualnym. Swiat rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz wirtualnej rzeczywistosci (VR) staje sie coraz powszechniejszym zjawiskiem. 

Za pomoca naszego stroju ruchy osoby(gracza) będą przenoszone na ruchy bohaterza w grze wirtualnej, np. gracz wykonuje ruch rękądo góry i wirtualna postać wykonuje takie same ruchy. Analogicznie będzie z ruchami głowy, nóg, rąk. Taki strój będzie mógł być także wykorzystany do motywacji osób, które powinny wykonywac ćwiczenia ruchowe. Szcególnie bodziec połączenia ze swiatem wirtualnym będzie ciekawym doświadczeniem. 

Cały projekt będzie oparty o płytkę mechatroniczną Arduino Mega oraz odpowiednie czujniki (czujniki ugięcia, zyroskopy, czujniki nacisku, itp.), program zostanie napisany w C++ .

Elementy unikatowe

Projekt jest nowatorski i innowacyjny. Łączy w w sobie teorię i praktykę z wielu dziedzin nauki (matematykę, technikę, informatykę, fizykę, programowanie). Uczniwoie sami uczą się jezyka C++, aby napisac program do inteligentnego stroju dla gracza. Autorzy pomysłu sami także sa graczami i pomysł zrodził się na bazie ich osobistych doświadczeń. Z pwnością gotowy projekt znajdzie zastosowanie nie tylko w grach.

Miejsce i czas realizacji

Samorządowa szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrzesni ( z oddziałami gimnazjalnymi) 

czas realizacji: styczeń- marzec 2018

Wykorzystanie grantu

Grant zostanie przeznaczony na zakup płytki Arduino Mega, Googli VR oraz czujników i innych elementów elektronicznych projektu.

Galeria załączników

Pobierz poradnik o projekcie edukacyjnym

Dane osobowe

Imię i nazwisko lidera:
Dorota Czech-Czerniak

Szkoła:
Szkoła Podstawowa Nr 6, Września

Adres szkoły:
Batorego 8, 62-300
Września

 

Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone