Projekt nr 00183
Cube dance

Projekt edukacyjny

Opis projektu

  • Pierwszy etap to napisanie scenariusza filmu o sześcianie, którego akcja rozgrywa się w codziennych realiach - początek filmu na szkolnym boisku podczas gry w klasy. Film będzie obfitował w humor i niezwykłe zwroty akcji. Końcowym elementem jest układ choreograficzny w rytm muzycznego miksu z modelami sześcianów z brystolu.
  • Opracowanie anglojęzycznych podpisów , wstawek oraz w miarę możliwości fragmentów dialogów.
  • Nagranie filmu i jego montaż z użyciem nowoczenych technologii.
  • Prezentacja filmu społeczności szkolnej.

Taka wizja realizacji projektu przewiduje pracę metodą burzy mózgów, częstą pracę w grupach, pracę samodzielną związaną z wyszukiwaniem informacji. Kolejne etapy pracy będą też wymagały znalezienia metody pracy, jej planowania.

Omawiany sposób realizacji projektu sprzyjać będzie rozpoznawaniu różnorodnych talentów uczniów oraz uczyć ich będzie współpracy w grupie.

Niezaprzeczalną wartością jest także włączenie elementów tańca jako formy ruchu i rozbudzenie zainteresowania tańcem.

Rezutaty będą prezentowane uczniom naszej szkoły oraz będą zamieszczone na stronie internetowej szkoły i fb. W przyszłości film wzbogaci zaplecze dydaktyczne naszej szkoły.

Dla odbiorców projektu może to stanowić sposób na inne spojrzenie na matematykę i zachęcić ich do zaangażowania się w działalność pozaszkolną na przyszłość.

Cele projektu

  • Chcę, żeby uczniowie przestali bać się figur przestrzennych i chcieli je poznawać i traktować jako naturalny, obecny w życiu codziennym element otoczenia.
  • Celem dydaktycznym jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej i nabycie umiejętności radzenia sobie z obliczeniami zwiazanymi z polem i objętością sześcianu.
  • Taki sposób pracy z ucznami ma też stanowić zachętę do uczenia się matematyki, znajdowania przyjemności w nauce, rozbudzanie ciekawości.
  • Kolejna korzyść to poznawanie agielskiego słownictwa związanego z matematyką i nie tylko.
  • Uczniowie poznają też techniki montażu filmu.
  • To także sposób na integrację grupy, poznawanie i respektowanie zasad współpracy w zespole.
  • Uczniowie będą mieli okazję odkrywać swoje talenty, poznwać mocne strony, zaprezentować swoje umiejętności.

Elementy unikatowe

  • Chcę żeby matematyczne elementy tego projektu były niejako wtopione w tło, które będzie stanowić zabawa, humor i radość. Filnał filmu to radosny taniec sześcianów.
  • Pisanie scenariusza to element nauki sztuki filmowej. Tu będzie liczyć się pomysłowość uczniów a ja będę dbać o poprawność jęzkową i będę chciała aby w tym scenariuszu znajdowały się wątki wychowawcze i te związane z życiem społecznym.
  • Chcę także wprowadzić elementy języka angielskiego w nazewnictwie związanym z matematyką ale także do niektórych okresleń czy sytuacji.
  • Uczniowie będą mieli możliwość poznawania tajników nowoczesnych technologii podczas montowania filmu.
  • Projekt zakłada połączenie wielu dziedzin nauki i życia: matematyka, film, nowoczesne technologie, taniec, język angielski. Chcę zaznaczyć, że taniec nie jest zbytnio w naszej szkole obecny i chcemy to zmienić!
  • Mam zamiar premierowy pokaz filmu zorganizować w dużej sali kinowej z prawdziwego zdarzenia z prezentacją występujących w nim gwiazd oraz popcornem.
  • To sposób na poznanie dzieci, znalezienia talentów, zwiększenie zaangażowania w naukę i kształtowanie pracy w grupie.

Miejsce i czas realizacji

Projekt będzie realizowany na terenie naszej szkoły, czas realizacji marzec - maj 2018r.

Wykorzystanie grantu

Potrzebna jest nam kamera lub apart fotograficzny z możliwością nagrywania filmów. Część pieniędzy potrzebuję na zakup brystoli a marzeniem jest  wynajęcie sali kinowej na premierowy pokaz filmu.

Galeria załączników

Pobierz poradnik o projekcie edukacyjnym

Dane osobowe

Imię i nazwisko lidera:
Milena Makowska

Szkoła:
Szkoła Podstawowa w Borkowie Kościelnym, Sierpc

Adres szkoły:
Borkowo Kościelne, ul.Szkolna 2, 09-200
Sierpc

 

Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone