Projekt nr 00312
10 wspaniałych zmienia świat małych pacjentów

Projekt edukacyjny

Opis projektu

Z uwagi na bliską odległość szkoły od szpitala postanowiłam nawiązać współpracę z tym zakładem opieki zdrowotnej. W szpitalu jest kilka oddziałów w których są leczone dzieci.  Nie są to oddziały zakaźne, więc uczniowie bez szkody dla zdrowia będą mogli tam przebywać.

Prowadzę koło zajęć pozalekcyjnych z grupą 10 uczniów, która aktywnie uczestniczy w pomocy podczas zajęć w oddziale przedszkolnym. W szpitalu prowadzilibyśmy zajęcia, które mamy już przećwiczone i które podobają się dzieciom. Pracowalibyśmy w blokach miesięcznych:

Luty i kwiecień – Magiczny Klub Iluzjonisty.

Jedna z uczennic zna sztuczki magiczne. Nauczyłaby tych sztuczek pozostałe osoby. Uczniowie korzystając z Internetu sami wyszukaliby ciekawe doświadczenia, które można przeprowadzić w szpitalu.

Marzec i maj – Teatralne wariacje w wykorzystaniem Teatrzyku Kamishibai.

Jesteśmy w stanie w przeciągu kilku minut zmienić każdą salę szpitalną w teatr. Wystarczy nam do tego teatrzyk Kamishibai, własnoręcznie wykonane bilety na sztukę, mała lampka i zabawa gotowa.

Po spektaklu chętne dzieci mogłyby brać udział w zajęciach plastycznych tematycznie związanych z przedstawioną bajką.

Czerwiec – filmowe studio animacji poklatkowej.

Aby stworzyć film animowany nie potrzeba wiele - wystarczy aparat ze statywem, plastelina, papier kolorowy. Do tej pory stworzyliśmy kilka filmów. Uczniowie zawsze mieli przy tym sporo dobrej zabawy. Równie dobrze możemy bawić się z małymi pacjentami ze szpitala, tworząc krótkie bajki lub animację do muzyki.

Po przeprowadzonych zajęciach uczniowie indywidualnie bawiliby się
z dziećmi, rozmawiali, czytali książki, grali w gry wykorzystując zakupione z grantów wielkoformatowe gry podłogowe.

   Uczniowie będą przygotowywać się do zajęć podczas zajęć pozalekcyjnych w szkole. Małych pacjentów odwiedzać będziemy raz w tygodniu w godzinach popołudniowych lub w soboty.

       Pragnę, aby ten projekt zainicjował na większą skalę wolontariat w naszej szkole. Mam nadzieję, że inni uczniowie, nauczyciele, może też rodzice również będą chcieli działać na rzecz potrzebujących. Myślę, że potrzeba nam tej iskry, która rozpali płomień.

Oto link do filmu promującego projekt:

https://www.youtube.com/watch?v=ng4MQI5Lajs

Cele projektu

-       uczeń niesie pomoc słabszym i potrzebującym,

-       uczeń rozwija odporność emocjonalną niezbędną do radzenia sobie w trudnych sytuacjach,

-       uczeń kształtuje właściwą postawę w kontaktach z osobami chorymi,

-       uczeń kształtuje w sobie empatię,

-       uczeń integruje się z rówieśnikami,

-       uczeń współpracuje z innymi,

-       uczeń planuje pracę, dzieli się obowiązkami,

-       uczeń zyskuje wiarę we własne siły,

-       uczeń jest wrażliwy na potrzeby innych,

-       uczeń kształtuje w sobie postawę prospołeczną,

Elementy unikatowe

-       integracja dzieci zdrowych z chorymi,

-       uwrażliwienie młodzieży na potrzeby innych,

-       zainicjowanie długoterminowej współpracy między szpitalem a szkołą,

-       urozmaicenie czasu wolnego dzieciom przebywającym w szpitalu,

-       zagospodarowanie czasu wolnego uczniom w wartościowy sposób,

-      rozwój wolontariatu uczniowskiego w szkole.

Miejsce i czas realizacji

Samodzielny Publiczny Specjalistyczny

Zakład Opieki Zdrowotnej „Zdroje”

ul. Mączna 4

71-899 Szczecin

CZAS REALIZACJI:

Luty – czerwiec 2017r.

Planujemy nawiązać stałą współpracę z wychowawcami pracującymi w szpitalu, aby uczniowie mieli możliwość organizować zajęcia dla dzieci w następnym roku szkolnym.

Wykorzystanie grantu

1. Zakup wielkoformatowych gier podłogowych.

2. Zakup drewnianego teatrzyku Kamishibai.

3. Zakup pomocy plastycznych do prowadzenia zajęć.

Galeria załączników

Pobierz poradnik o projekcie edukacyjnym

Dane osobowe

Imię i nazwisko lidera:
Edyta Michnik

Szkoła:
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego, Szczecin

Adres szkoły:
Dąbska 105, 70-789
Szczecin

 

Copyright by Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone